HÅR TIPS - SOM FUNKAR!

jag vet hur det är att ha skadat hår tro mig.. färgade mitt hår typ 14 gånger förra året...
men här är knep som får även ditt hår till att bli bättre än bäst !
resultaten är såklart individuella men värt att prova !
jag gör allt jag tipsar om här , fast i perioder !
* tvätta håret 2-3 gånger i veckan , INTE VARJE DAG , jag tvättade mitt hår varje dag innan sen blir det att man MÅSTE för talgpruduktionen ökar & håret blir snabbare fett , så försök under en tid att vänja håret med att tvätta det 2-3 ggr veckan , minska gradvis.
* håret slits något enormt under natten på kudden ! ha uppsat hår (fläta) eller byt ut ditt kuddfodral mot ett i silke.
lovar er det här är viktigt !
* platta/locka inte ditt hår varje dag max 2 ggr i veckan , har du tidsbrist? en hög slarvig knut funkar ALLTID å då menar jag ALLTID
*andvänd hårolja det är väldigt bra jag andvänder en budget från GLISS , annars om man har pengar till det.. så köp orginalet marocain oil!
* när du shamponerar håret ska du andvända balsam efter , (22ggr veckan)
*shamponera 2 ggr så det verkligen löddrar upp
* låt en inpackning va i över natten , virra in en handduk om håret , sov & skölj av på morgonen.
* låt håret torka i mikrofiber hårhandduk som hittas på RUSTA jag äger den + hårbandet.
torkar snabbare & är skonsammre mot håret än en fön
*kamomillte skölj håret med detta !
* öl är sjuktbra för håret ! skölj genom håret med öl & spola grundligt med vatten
*SKIPPA alla blondering spray ! det är väldigt FARLIGT för håret , pressa i lite citron i håret en solig dag och se att håret bleks naturligt
* färga inte för ofta , lär av mina misstag !
* ska du blondera? salonger har blonderings metoder som sliter mindre på håret , gör det på salong !
* mixa 2 ägg,banan och olivolja fördela i håret & låt verka i 30 min sen skölj grundligt därefter shamponerar du 2 ggr
* olivolja ! fördela i håret och låt det va i 1 timme , skölj ut & shamponera
* när du väl stylar ditt hår , andvänd BRA värmeskyddande produkter !
*hår inpakning 1 gång i veckan !
*kamm ej håret när det är vått !
helst när det är torrt eller handukks torrt !
* andvänd svinborste !
* SILIKONDROPPAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0