en eftersläntad men viktig fråga !

2 frågor som inte hann med till frågestunden !

om du fått välja mellan att ha kvar ditt förhållande med micke eller din vänskap med Rebecka P.. Vad hade du valt nu efter sanningen du fick höra av henne?
denna händelse / fråga är svår och nu tänker jag ta mig tid att besvara den !
som ni alla vet är micke min pojkvän sen c.a en månad tillbaka & rebecka var min bästa vän sen 1 år tillbaka.
jag träffade mikael på olivia anderssons fest , vi drogs till varandra & dagen efter var jag becky & max bjudna på filmkväll hos honom. som jag skrev i ett inlägg för ett tag sen så kysstes vi så fort de andra lämnat rummet.
på vägen hem varnade rebecka mig & sa att jag skulle va försiktig vem jag blandade mig med.
jag började umgås med micke nästan varje dag & rebeckas avundsjuka låg i topp. ska jag vara helt ärlig så har vi aldrig träffats speccielt mycket , inte så mycket som hon beskriver iaf. hon sa att jag började välja micke framför henne och att hon inte kommer stanna hos mig om jag fortsätter..
-jag va ny kär , jag ÄR nykär , hon började jämföra mickesituationen med mitt exförhållande , detta är inte okej !
mickes storasyster tog illa vis sig då rebecka hade gjorde detta vid hans förra förhållande också
mickes stora syster alexandra hade klurat ut sanningen
- rebecka ville inte se micke lycklig.
jag började få tankar i mitt huvud . gillar rebecka micke?
allt blev klyddigt tills vi pratade med rebecka.
vi hade varigt på resturangen & jag va rätt oförberred på vad som skulle hända
vi körde mot rebecka och alex & hennes vännina linda steg ur bilen.
rebecka började gråta för hon tyckte väl att hon blev anklagad & påhoppad, hon ljög , annars börjar man inte gråta sådär.
jag & micke satt i bilen han höll min hand och försökte lugna mig , jag blev mer & mer rasande efter varje ord rebecka yttrade , när jag hörde att hon erkännde att hon försökte sabba mellan mig & mikael för att hennes eget förhållande va på väg utför & att hon inte tycke jag skulle vara lycklig då iheller?
så barnsligt så patetiskt ! hon kallade sig min bästavän , jag kallade henne bästavän.
jag har alltid sagt vänner före pojkvänner men det är från situation till situation
det är inte första gången rebecka sviker mig eller pratar bakom min rygg.
jag förstod redan då att vår vänskap var död.
ska jag vara ärlig vill jag inte ens kämpa för den.
jag väljer micke , för att med micke kan jag vara mig själv , han vet allt om mig , hans familj är underbar & jag älskar faktiskt honom .
---------
fråga nummer 2
Är det sant att en viss person(rebecka) snackat skit om din pojkväns syster till dig bakom ryggen på henne?
- det är 100% sant.
jag står för varje ord & menning jag skriver nu !
rebecka kom till mig dan efter "bråket " och lämnade kläder till mig som hon lånat.
hon sa att hon hade slåt mig om inte alexandra & linda varigt där , innerst inne skrattade jag , skulle HON slå ner MIG?
haha hon kan ju drömma :)
sen började hon lägga allt på alexandra och att allt va alex fel
att hon inte skulla laggt sig i vice å versa
hon delade även med sig om info som jag inte tror alex är så glad att hon går runt & berättar
rebecka sa även att alex behandlar mig som en marionettdocka & att hon styr mig.
bullshit ;)
hon sa även massa annat som jag inte kommer ihåg EXAKT fast hon snackade skit om både micke & alexandra
vilket jag inte accepterar , micke är min pojkvän & alexandra är hans syster , de båda betyder väldigt mycket för mig redan .
pusshej!
pallar inte falska vänner , har sagt det till dig innan & jag säger det nu.
it´s over try to find someone like me.
du har sagt till mig - du kommer aldrig hitta en vän som mig
vet du vad jag tänker då? - det är menningen , jag vill ALDRIG hitta någon som du :)

Kommentarer
Postat av: sarah

så fittig situation! fast bra val , stå upp för dig själv tjejen !



ack så synd att du förlora en vän , men hon verka inte va något att ha !



supernajjiiissiiiblogg

2012-03-06 @ 20:30:34
Postat av: svar från cchunkky

tack för bloggkritiken sarah !



är nöjd över mitt val :)



fortsätt läsa bloggen!

2012-03-06 @ 20:32:11
Postat av: linn bieber

hahahhahhahahahha sånt problem den flickan har :3



ditch that girl and keep your boy !



do as i say :P



goodii bloggi

2012-03-06 @ 21:21:02
Postat av: svar från cchunkky

linn "bieber"



haha tack !

2012-03-06 @ 21:23:51
Postat av: Alexandra

Tack för där kom en sanning i alla fall..

Du står i allafall på egna ben, väldigt starkt av dig :)

<3

2012-03-06 @ 21:33:43
URL: http://angeliin.bloggplatsen.se/
Postat av: svar från cchunkky

tjena alex !



sanningen är och kommer alltid vara något som kommer ur min mun.

jag är trött på allt nu & jag har fått reda på vem som är äkta mot mig & inte,

jag tackar från djupet dig & alla fina saker du gör för mig !



det är tack vare dig & din bästa familj som jag står så stadigt som jag gör !



SUPERKRAM!

2012-03-06 @ 21:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0